Briefadres

Heeft u (tijdelijk) geen vast woonadres? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet schriftelijk toestemming geven en is verplicht uw post aan u door te geven.

Maak een afspraak voor:

Aangifte briefadres

Voorwaarden
  • U heeft geen vaste woonplaats omdat u:
    • dak- of thuisloos bent.
    • bent opgenomen in een zorginstelling of een psychiatrische instelling.
    • korte tijd geen woonadres heeft omdat u nog niet op het nieuwe adres terecht kunt.
    • korter dan 8 maanden in het buitenland bent.
    • op een schip vaart of een ander reizend beroep heeft.
    • in de gevangenis zit.
  •  Er moet iemand ingeschreven staan op het adres dat u als briefadres wilt gebruiken.
  • De bewoner van het briefadres, moet schriftelijk toestemming geven.
Hoe werkt het
  • Maak een afspraak.
  • Download het formulier ‘aangifte briefadres’ (pdf, 21 kB).
  • Print het formulier uit en vul het in. Zorg ervoor dat uzelf en de bewoner van het briefadres het formulier ondertekenen.
  • Zorg voor kopieën van het identiteitsbewijs van u en de bewoner van het briefadres.
  • Als het briefadres wordt toegekend, staat u binnen 5 werkdagen ingeschreven op het briefadres. 
  • Is er extra informatie nodig of wordt het briefadres niet toegekend? Dan krijgt u hiervan schriftelijk bericht.
Meenemen naar afspraak
  • ingevuld en ondertekend formulier ‘aangifte briefadres’ (pdf, 21 kB)
  • kopie van uw identiteitsbewijs
  • kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres.
Kosten

Geen.

Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.