Gemeente voert onderzoek uit om financiële administratie te verbeteren

De gemeente Vlaardingen is op dit moment in samenwerking met Spendlab bezig met het analyseren van de factuurboekingen, betalingen en leveranciersgegevens over de afgelopen periode. Dat doen zij om, waar mogelijk, de gemeentelijke financiële administratie te verbeteren zodat het proces van betalingen soepeler verloopt. Het kan zijn dat Spendlab in het kader van dit onderzoek bij u aanklopt.

Het onderzoek van de gemeente richt zich op factuurboekingen, betalingen en leveranciersgegevens. In samenwerking met SpendLab Recovery B.V. analyseert de gemeente de factuur- en betaalgegevens.

Verbeteren

De gemeente voert deze analyse uit om:

  • de kwaliteit van de gemeentelijke financiële administratie te bewaken;
  • inzicht in verbeterpunten te krijgen en verder te digitaliseren;
  • facturen en betalingen zo goed mogelijk te kunnen blijven verwerken;
  • herinneringen aan ondernemers te minimaliseren.

Toestemming

De gemeente Vlaardingen heeft Spendlab Recovery toestemming verleend om de leveranciers van de gemeente te benaderen over mogelijke onverschuldigde betalingen en saldoafstemming. In het geval van een mogelijke dubbele c.q. onverschuldigde betaling is SpendLab Recovery gerechtigd om bindende afspraken te maken over de terugstorting van deze betaling.

Heeft u vragen hierover? Neem dan contact op met de coördinator Financiële Administratie gemeente Vlaardingen via (010) 248 4000 of www.vlaardingen.nl/contactformulier.