Oproep ondernemers aan alle Vlaardingers: ‘Koop vooral eerst lokaal’

Iedere consument kan door het maken van keuzes direct invloed hebben op de economie. Vandaar ook dat de Vlaardingse ondernemers in deze voor hen zeer zware tijd een campagne starten om alle Vlaardingers om steun te vragen. Iets aanschaffen? Koop vooral eerst lokaal!

De campagne bestaat uit een aansprekend filmpje en posters door de hele stad. In het filmpje zien we Vlaardingse ondernemers in hun eigen zaak. Dagverse groenten en fruit, kleurrijke zomerkleding, mooie aanbiedingen, zonnige terrassen, alles nodigt uit om lokaal aan te schaffen wat u nodig heeft. Iedere winkelier of ondernemer treft voorzorgsmaatregelen om personeel en bezoekers veilig en plezierig te kunnen helpen.

Wethouder Bart Bikkers: “In de campagne hebben alle Vlaardingse ondernemersverenigingen en de gemeente eensgezind de handen ineengeslagen om u op te roepen de lokale ondernemers te ondersteunen. Belangrijk, want we kunnen niet zonder elkaar. Ook ik sluit me graag bij de campagne aan en roep de Vlaardingers op om zich achter de lokale ondernemers te scharen.”

De campagne is een initiatief van het Vlaardings marketing- en communicatiebureau Home of the Brave, de Stichting Ondernemersfonds Vlaardingen (en alle aangesloten ondernemersverenigingen), de Stichting Vlaardingen Partners, de Industriële Kring Vlaardingen (IKV), Stichting Stadshart Vlaardingen en de gemeente. Voor lokale ondernemers is het door de crisis moeilijk om voldoende klanten te trekken en hopelijk gaan Vlaardingers meer en meer zien hoe onmisbaar lokale ondernemers zijn voor een levendige stad. Als consumenten kunnen Vlaardingers het verschil maken en de ondernemers helpen om ook daadwerkelijk hun brood te blijven verdienen.

poster van actie 'koop eerst lokaal' met Vlaardingse onderneemster