Bouwmaterialen, containers plaatsen

Moet u bouwmaterialen op de openbare weg plaatsen voor uw bouw- of sloopwerkzaamheden? Bijvoorbeeld containers, portacabins of steigers? Meld dit uiterlijk 5 werkdagen van te voren. Hier zijn voorwaarden aan verbonden.

Digitaal regelen

melden plaatsen bouwmaterialen / containers

Logo DigiD melden plaatsen bouwmaterialen / containers

melden plaatsen bouwmaterialen / containers voor bedrijven

Hoe werkt het?

  • Geef uiterlijk 5 werkdagen van te voren de melding door via het digitale formulier ‘melden plaatsen bouwmaterialen / containers’.
  • Als u het formulier verstuurt, geeft u aan zich aan de voorwaarden  voor het plaatsen van voorwerpen in het openbaar gebied (pdf, 3,5 MB) te houden.
  • Als u het formulier heeft verstuurd, dan heeft u automatisch toestemming voor plaatsing. U ontvangt per mail een kopie van uw melding.
  • Als u een melding heeft gedaan, maar u besluit toch om niks te plaatsen, moet u dit voor de datum van plaatsing laten weten  via www.vlaardingen.nl/contactformulier. Als u dat niet doet, ontvangt u alsnog de rekening.
  • Als bij controle op locatie blijkt dat u zich niet aan de voorwaarden houdt, riskeert u een boete van € 230,-. Daarnaast kunnen ook de kosten voor het wegslepen van de bouwmaterialen worden doorberekend.

Uw situatie beoordelen

Als u de situatie wilt laten beoordelen, kunt u hiervoor bellen met (010) 248 4000 en vragen naar Toezicht en Handhaving (de precariocontroleur). Uw melding wordt dan binnen 3 werkdagen beoordeeld op onder andere verkeersveiligheid, parkeerproblemen en voetgangersverkeer.

Kosten

  • Precariokosten (tot 10 m³): € 12,10 per week.
  • Verwijderen container in opdracht van de gemeente: circa € 175,-.
  • Inrichten van bouwplaatsen tot 50 m³: € 212,35 per maand. Van 51 m³ tot 100 m³ kost 2 keer zoveel, enzovoort.

U ontvangt binnen enkele maanden een factuur via de Regionale Belasting Groep (RBG).

Vragen?

Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.