Berichtenbox

De gemeente Vlaardingen is aangesloten op de Berichtenbox. De Berichtenbox is uw persoonlijke, beveiligde brievenbus op mijn.overheid.nl. Hierin ontvangt u digitale post van de overheid zoals van de Belastingdienst, RDW, UWV of de Regionale Belasting Groep (RBG). En binnenkort dus ook van de gemeente Vlaardingen. De Berichtenbox is overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.

U moet er wel zelf voor kiezen of u brieven digitaal wilt ontvangen. Als u niets doet, ontvangt u de brieven nog per post. De gemeente start met het versturen van de herinneringsbrieven voor het verlopen van uw reisdocument. Daarna gaan we steeds meer brieven digitaal versturen.

Hoe werkt de Berichtenbox?

Brieven digitaal ontvangen gaat eenvoudig en snel. U kunt u eenmalig aanmelden via mijnoverheid.nl. Kies onder 'Instellingen' voor 'Organisaties Berichtenbox' en klap de lijst uit bij 'Gemeenten'. Als u 'Gemeente Vlaardingen' aanvinkt, dan ontvangt u onze brieven via de Berichtenbox. In uw Berichtenbox kunt u vervolgens berichten ontvangen, onbeperkt bewaren en beheren. Berichten die u in uw Berichtenbox ontvangt, ontvangt u (in principe) niet meer op papier. Als er een nieuw bericht in uw Berichtenbox zit, ontvangt u hiervan een melding per e-mail (u geeft hiervoor zelf aan of u meldingen wilt ontvangen).

Voordelen van de Berichtenbox

  • Waar u ook bent, met de Berichtenbox heeft u uw post van de overheid altijd bij de hand.
  • Post in uw Berichtenbox is online altijd terug te vinden.
  • Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor u steeds meer post digitaal kunt ontvangen.
  • Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u hierover automatisch een e-mail.

 

Uitgelicht