Verhuizen vanuit het buitenland

Verhuist u vanuit het buitenland naar Vlaardingen of bent u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de gemeente. Dit kan op het stadskantoor na telefonisch een afspraak te maken en is kosteloos. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen.

Hoe werkt het

Als u korter dan 4 maanden in Nederland verblijft, dan kunt u zich laten registreren in de Registratie Niet Ingezetene (RNI).

Hoe werkt het?

Maak telefonisch een afspraak op het stadskantoor, via (010) 248 4000.

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt.
  • Bewijs van uitschrijving (alleen nodig als u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten komt).
  • Huur- of koopcontract van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen.
  • Originele documenten uit het buitenland van uzelf en van uw kinderen, bijvoorbeeld geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Alleen Engelse en Duitse akten worden zonder vertaling door een beëdigd vertaler geaccepteerd. De documenten moeten (afhankelijk van het land van afgifte) voldoen aan de legalisatievoorschriften. Zie hiervoor de website van de Rijksoverheid.

Kosten

Geen.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht op het stadskantoor. Maak telefonisch een afspraak.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via (010) 248 4000. U kunt ook een mail sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier.

Hoe lang duurt het?

Maximaal 4 weken.

Uitgelicht