Straatverlichting, melding van storing

Wanneer u kapotte straatverlichting ziet, kunt u dit doorgeven via de BuitenBeterapp of de Buitenlijn. De storing wordt dan zo snel mogelijk verholpen.

Hoe werkt het?

U kunt een storing, zoals kapotte, niet goed werkende, beschadigde of aangereden straatverlichting, als volgt melden:

  • U kunt uw melding snel en makkelijk doorgeven via de gratis BuitenBeter app
  • U kunt ook een Buitenlijn-melding met het digitale formulier.
    Let op: Als u via DigiD een melding doet, dan kunt u de status van uw melding volgen door in te loggen en "Mijn zaken" te bekijken.

Doorgeven

Bij de melding straatverlichting geeft u door:

  • Straatnaam
  • Nummer van de lichtmast.
    Dit nummer staat aan de straatzijde op ongeveer 2,5 meter hoogte. Wanneer het nummer ontbreekt, geeft u dan in de omschrijving het dichtstbijzijnde huisnummer door.
  • Om wat voor storing het gaat, zoals: brandt niet, staat scheef, is vernield, enzovoort.

Kosten

Aan het melden van een storing zijn geen kosten verbonden.

Waar kunt u terecht?

Als u uw melding via de BuitenBeterapp doet dan kunt u zelf nagaan wat de stand van zaken van uw melding is. U ontvangt bericht als het afhandelen langer duurt dan volgens onze servicenormen.

Spoedeisende meldingen kunt u buiten kantooruren doorgeven aan de wachtdienst van de gemeente, telefoonnummer (010) 248 4777.

Hoe lang duurt het?

  • Kleine storingen (zoals een lamp die niet brandt) worden binnen 7 werkdagen opgelost.
  • Wanneer de werkzaamheden meer tijd nodig hebben doordat er bijvoorbeeld problemen zijn met ondergrondse kabels en een energiebedrijf ingeschakeld moet worden dan kan de afhandeling een aantal weken duren.

Uitgelicht