De Buitenlijn (melding openbare ruimte)

Losliggende stoeptegels, overhangend groen, een omvergereden paaltje, een kapot speeltoestel, zwerfvuil, een gat in de weg, een omgewaaide boom, een scheefstaand verkeersbord, illegale dumpingen, overlast, schades of andere meldingen over uw buurt? Maak een melding via de BuitenBeter-app of via De Buitenlijn!

Hoe werkt het?

  • U kunt uw melding snel en makkelijk doorgeven via de gratis BuitenBeter app
  • U kunt ook een Buitenlijn-melding met het digitale formulier.
    Let op: Als u via DigiD een melding doet, dan kunt u de status van uw melding volgen door in te loggen en "Mijn zaken" te bekijken.

Controle en boetes

Medewerkers van Toezicht en Handhaving  kunnen een bekeuring geven als zij mensen die in overtreding zijn betrappen. Meldingen voor Toezicht en Handhaving kunt u ook doorgeven via de Buitenlijn of via uw buurtagent, telefoon: 0900 - 8844.

Spoed

Bij spoedeisende zaken, bijvoorbeeld een gat in de weg, wordt het gevaar binnen 24 uur weggehaald en daarna gerepareerd of opgelost. Spoedeisende meldingen tijdens kantooruren kunt u doorgeven op (010) 248 4000. Buiten kantooruren geeft u deze door aan de wachtdienst van de gemeente, telefoonnummer (010) 248 4777.

Waar kunt u terecht?

  • U kunt uw melding met uw mobiele telefoon doorgeven via de gratis BuitenBeter app.
  • Digitale meldingen kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week doorgeven via het digitale Buitenlijn-formulier.
  • De Buitenlijn is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer (010) 248 4000.
  • Spoedeisende meldingen tijdens kantooruren kunt u doorgeven op (010) 248 4000. Buiten kantooruren geeft u deze door aan de Wachtdienst, telefoonnummer (010) 248 4777.

Voor vragen of voor meer informatie kunt u contact opnemen via tel. (010) 248 4000.

Hoe lang duurt het?

Spoedeisende meldingen: binnen 24 uur wordt het gevaar weggehaald

Overige meldingen: De afhandeling van een melding kan tussen de 4 en 60 werkdagen duren, omdat de gemeente afhankelijk is van onder andere beschikbaarheid van aannemers of leveranciers en levertijden van goederen. Als u een melding via DigiD doet, dan kunt u de status van uw melding volgen door in te loggen op "Mijn zaken".